Schrijf een script voor een leerscenario…

Sparckl (1280x307)

Lijkt je dat een goed idee maar weet je niet hoe je het aan moet pakken? Ik heb gisteren bij VIS-trainingen een presentatie gekregen van de App ‘My Cicerone’ http://www.sparckl-learning.com/ van Fred Montijn van Sparckl en was meteen enthousiast. Je kunt daarmee een leerscript maken en in praktijk brengen.
Waarom ik zo enthousiast ben dat ik erover schrijf? Ik ben al heel lang op zoek naar een digitale omgeving waarmee je een leerlijn op een zodanige manier kunt ondersteunen dat je leren en werken verbindt. Nu vergeten mensen tijdens het werk vaak toe te passen wat ze geleerd hebben. Soms popt het op, maar dat zou veel vaker kunnen gebeuren. Ik zocht een tool waarmee je berichten kunt sturen, opdrachten uit kunt zetten maar waar ook een community in zit waarin de deelnemers dingen kunnen delen. Dat laatste is vooral handig als ze niet op dezelfde afdeling werken. Ik had daar nog geen goede tool voor gevonden die ook handig is voor het ondersteunen van leren. My Cicerone lijkt die tool te zijn!
Wil je zelf ervaren hoe het werkt? Download dan de App dan krijg je een indruk. Ik ga in ieder geval de zomermaanden gebruiken om de beste leerlijn uit te zoeken waar een mooi script voor gemaakt kan worden. Dat script wordt ingevoerd in My Cicerone en dan stijgt het leerrendement en ook het leerplezier.
Of is dat hetzelfde??

Over Werken = Leren

Voor een lerende organisatie. Wil je het leren in lijn met de organisatiestrategie? Hoe kun je het gedrag in organisatie beïnvloeden? Hoe krijg je een organisatie in beweging? Samen slimmer worden? Ik deel graag mijn ervaring met collega-corporaties.
Dit bericht werd geplaatst in Leren in bedrijf en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

